fbpx

huhtikuu 1, 2021

Tässä blogitekstissä annan sinulle VIISI todistetusti toimivaa menetelmää, joiden avulla voit lisätä näkyvyyttä ja sitä kautta saada lisää asiakkaita.

“Kaikki näkyvyys on hyvästä” usein sanotaan, mutta tämä on täyttä roskaa… Ei missään nimessä ole, ja mikä tärkeintä, jos näkyvyys ei ole sidottuna siihen mitä teet, ei siitä ole mitään hyötyä.

Olen itsekin tehnyt seuraavia menetelmiä todella hyvällä menestyksellä ja moni yrittäjistä, joita valmennan, tekevät koko ajan samoja juttuja ja tuloksia tulee!

  1. Postaa joka päivä

Itsestäänselvyys, mutta moni yrittäjä, joka haluaa mennä eteenpäin unohtaa perusjutut, kuten tämän. 1 x postaus joka päivä, jossa tuot itseäsi, palvelujasi, asiakkaitasi, erikoisosaamistasi esiin, on yksi helpoimmista keinoista saada näkyvyyttä. Usko tai älä, harva viitsii tehdä tällä tahdilla hommia, joten tässä on helppo keino erottua kilpailijoista!

  1. Pyri Podcasteihin haastateltavaksi

Moni Podin isännät/emännät etsivät jatkuvasti uusia mielenkiintoisia henkilöitä haastateltavaksi. Ja tiedätkö mitä, vain murto-osa yrittäjistä itse aktiivisesti pyrkii haastateltavaksi.

Tee oma taustatyö ja rakenna top 10 lista podcasteista, joissa haluaisit olla vieraana. Aloita määrätietoinen lähestyminen esim. Instagramin ja sähköpostin välityksellä, kerro heille miksi sinua kannattaisi haastatella ja mitä lisäarvoa tuot pöytään

  1. Uskalla olla jotain mieltä

Kun haluaa erottautua kilpailijoista ja rakentaa auktoriteettia, on tärkeää, että sinulla on selkeitä mielipiteitä asioista ja uskallat puhua niistä. Jos olet “sopivasti kaikkea”, et ole kenellekään mitään. Et ole kiinnostava henkilö, eikä asiakkaat myöskään hakeudu luoksesi. Miksi? Koska he eivät tiedä mitä edustat. Älä pelkää puhua asioista omalla tyylilläsi suoraan. Ole oma itsesi ja tuo mielipiteesi esiin. Ei sillä ole mitään väliä, jos joku pahoittaa mielensä sanomisistasi. 

  1. Etsi yhteistyökumppaneita

Kenellä on sama kohdeyleisö kuin sinulla, MUTTA ei kilpaileva tuote? Kenellä on Suomessa SUURIN määrä samaa kohdeyleisöä kuin sinulla? Mitä lisäarvoa pystyt tuomaan heille? Suomessa on valtavasti mahdollisuuksia menestyä, etenkin kun etsit sinulle oikeat kumppanit.

Aloita paikkakunnaltasi ja tee lista parhaista mahdollisista kumppaneista ja ota heidän kanssa vaikka Zoom-kahvit! Esim. jos olet PT, hommaa rinnallesi hieroja, fyssari, lääkäri ja ravitsemusterapeutti. Jo pelkästään näiden kautta saat lisää asiakkaita + laajennettua omaa palvelua.

  1. Verkostoidu joka viikko minimissään 2 uuden yrittäjän kanssa

Olit missä pisteessä uraasi tahansa, verkostoituminen ei ikinä lopu. Ja jos sanot, ettei nyt voi verkostoitua, kun on rajoitukset päällä, niin tämä on pelkkä tekosyy. Tekijät verkostoituvat jatkuvasti.

Tärkein on muistaa, ettet ala verkostoitumaan sillä tavoitteella, että miten SINÄ HYÖDYT mahdollisimman paljon. Jos lähdet tämä edellä, tulee sinusta itsekäs, kyyninen ja muut huomaavat heti sen, että ajat vaan omaa etuasi. Sen sijaan verkostoidu, koska haluat oppia muilta, tuoda lisäarvoa ja rakentaa ravitsevia uusia ihmissuhteita.

Kyllä se hyöty tulee sinullekin myöhemmin. Esim. minulla oli viime viikolla 2 x Zoomia ja ihan ensitapaamisia. Toisen kanssa heistä synkkasi super hyvin ja sovittiin uusi setti tälle viikolle sekä lähdetään kehittämään yhteistä kampanjaa.

Lähde kokeilemaan näitä ja kerro millaisia tuloksia olet saanut.

Rohkeaa päivän jatkoa!

Tomi Kokko

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}