fbpx

huhtikuu 14, 2021

Kuinka usein tulisi postata someen? Riittääkö kerran tai kaksi viikossa vai pitääkö somessa roikkua joka päivä? Tämä on kysymys, jota minulta kysytään usein. Sanon kuitenkin jo tässä suoraan: tähän kysymykseen ei ole mitään absoluuttista oikeaa vastausta, vaan tämäkin on kontekstisidonnainen… niin kuin suurin osa bisneksestä!

Mutta käydään silti tämä läpi, sillä voimme linjata päteviä suuntaviivoja.

“Mitä aikaisemmassa vaiheessa olet, sitä useammin sinun tulee julkaista sisältöä!”

Lainaus ihan omasta pelikirjasta 😉 mutta joo tämä pitää niin paikkaansa! 

Kun sinä rakennat brändiä ja haluat saada omassa nichessäsi näkyvyyttä, TULEE SINUN OLLA IHMISTEN edessä sisältösi kautta paljon!

Ohjeistan mentorointiryhmäläisiäni tässä tilanteessa julkaisemaan sisältöä kerran päivässä. Se on hyvä rytmi, helppo muistaa ja selkeä tavoite. Kun yrittäjä pitää tuon tahdin päällä, julkaisee kohdeyleisölle tärkeää sisältöä, alkaa brändi kasvamaan! 

Asiakkaita alkaa tulemaan ja ihmiset alkavat ODOTTAMAAN sisältöä. Tämä on se mitä me haluamme saavuttaa.

Tähän vaikuttaa myös kanava, kohdeyleisö ja liiketoimintasi luonne. Kuten sanoin, tässä on monta muuttujaa.

Eli.. selkeä pelikirja: Postaa 1 x päivässä. Tee erityyppistä sisältöä. Tekstiä, kuvaa, ääntä, videota. Älä ylianalysoi jokaista lausetta, vaan ALOITA ENNEN KUIN OLET VALMIS!

Pyri pääsemään perfektionismista eroon ja julkaise sisältöä hyvällä tahdilla. 

Eräs yrittäjä sanoi minulle, että häntä itseään ärsyttää, jos joku postaa liian usein ja sanoi, että tästä johtuen on ehkä parempi postata harvemmin.

Mikään data ei tue tätä argumenttia….

Itse asiassa päinvastoin.

Ja me haluamme nimenomaan löytää ne ihmiset, jotka JANOAVAT sisältöämme päivittäin! Se on se porukka, mitä haluamme. 

Jos se tarkoittaa sitä, että pieni % seuraajista katoaa, niin se on meille enemmän kuin fine. Katsos, kun kaikkia emme pysty palvelemaan…. Ja jos tätä yritämme, niin emme palvele ketään.

Tämän lisäksi jokaisen alustan algoritmit tukevat säännöllistä sisällöntuotantoa. Meidänkin toiminnassa se nähdään analytiikasta suoraan. Silloin kun tuotamme säännöllistä sisältöä tavoittavuus+sitoutuminen kasvavat moninkertaiseksi. Tämä taas johtaa siihen, että saamme enemmän liidejä ja asiakkaita. Selkeä homma.

Anna mennä! Lähde laittamaan uutta sisältöä tulille vaan. Laita alle kommenttia, mitä ajatuksia heräsi.

Ensi kertaan,
Tomi Kokko

P.S. Jos haluat saada lisää vinkkejä brändäyksestä, myynnistä, markkinoinnista ja ylipäänsä hyvinvointialan yrittäjänä menestymisestä, niin suosittelen liittymään Next Level -sähköpostilistalleni. Mukana on jo yli 4000 hyvinvointialan yrittäjää. Lue lisää ja liity listalle maksutta täältä.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}